Ką turite žinoti, jei norite patys parsivaryti naudotą automobilį iš Vokietijos

Kasmet Lietuvoje perkama ir registruojama daugiau kaip 50 tūkstančių naujų ir naudotų transporto priemonių, o dvejose populiariausiose Lietuvos automobilių skelbimų platformose šiuo metu galima rasti apie 45 tūkstančius aktyvių skelbimų transporto priemonei įsigyti. Tačiau nemažai naudotų automobilių pirkėjų savo transporto priemonę renkasi ne iš Lietuvos asortimento, bet ieško didžiausioje Europos Sąjungos automobilių rinkoje – Vokietijoje.

Interneto amžiuje Vokietijos automobilių rinka pasiekiama vienu kompiuterio pelės paspaudimu. Beveik visi automobiliais besidomintys žmonės žino didžiausią transporto priemonių skelbimų portalą Europoje „Mobile.de“, kuriame yra šimtai tūkstančių ne tik Vokietijos, bet ir kitų Europos šalių pardavimo skelbimų. Mažiau girdėtas, tačiau beveik toks pat populiarus portalas „Autoscout24.de“ – jame pastebimas didesnis privačių pardavėjų skaičius, nei „Mobile.de“.

„Maždaug ketvirtadalis ar net trečdalis mūsų parduodamų automobilių yra pagal užsakymą iš Vokietijos. Galime teigti, jog pristatymo pagal užsakymą paklausa populiarėja“, – teigia didžiausio Baltijos šalyse naudotų automobilių pardavėjo „BRC Autocentrs“ vadovas Matiss Mežaks.

Pasak Mežaks, maždaug pusė klientų, kurie pasirenka pirkti naudotą automobilį pagal užsakymą iš Vokietijos, šiam tikslui skiria nuo 10 iki 20 tūkstančių eurų. „Be to, pastaraisiais mėnesiais užsakymui skiriama pinigų suma tik didėjo“, – patikslina Mežaks. Kita pusė klientų renkasi beveik naują automobilį iš Vokietijos kaip alternatyvą visiškai naujai transporto priemonei iš automobilių salono.

„Rinkos segmente, kur naudotas automobilis kainuoja nuo 10 iki 20 tūkstančių eurų, kokybiškų automobilių pasiūla Lietuvoje yra maža“, – klientų motyvus užsisakyti automobilį Vokietijoje paaiškina Mežaks.

Išskirtinius automobilius vietiniai gyventojai nusprendžia pirkti Vokietijoje, kadangi pageidaujamos komplektacijos norimą modelį ne visada galima įsigyti Lietuvoje. Taip pat aukštos kokybės ir gerai įrengtą mažai naudotą automobilį įsigyjant Vokietijoje, galima reikšmingai sutaupyti, negu perkant naują automobilį salone.

Savarankiškas automobilio įsigijimas iš Vokietijos

Kai geidžiamas automobilis nusižiūrimas kažkuriame iš Vokietijos skelbimų portalų, iš esmės yra du būdai, kaip sudaryti sandorį ir atvežti automobilį į Lietuvą – arba visa tai daryti patiems, arba pasitelkti tarpininką. Jei gerai mokate vokiečių kalbą (ne visuomet su vokiečiais, ypač jei pardavėjas yra privatus asmuo, galima laisvai susikalbėti angliškai), tuomet įmanoma tiesiogiai susisiekti su pardavėju, sužinoti visą dominančią informaciją apie automobilį ir paprašyti automobilio priežiūros istoriją patvirtinančių dokumentų.

Naudinga pagalba renkantis patikimą pardavėją skelbimų portale „Mobile.de“ yra pardavėjų reitingavimo sistema – juridiniai asmenys (automobilių pardavimo vietos, automobilių salonai) turi savo registruotą profilį „Mobile.de“ sistemoje, kurioje nurodoma, kiek laiko ši įmonė veikia savo srityje, yra pirkėjų atsiliepimai apie ją, įskaitant penkių balų sistemos vertinimą, kuris aiškiai matomas prie kiekvieno šios įmonės pardavimo skelbimo.

Jei vis dėlto nusprendžiama vykti į Vokietiją nusižiūrėto automobilio, jį galima parsigabenti arba visą kelią važiuojant jau įsigyta transporto priemone, arba plukdant keltu iš Liubeko uosto į Ventspilį. Jei nusižiūrėtas automobilis yra viename didžiausių Vokietijos miestų netoli Lenkijos sienos, pavyzdžiui, Berlyne, Leipcige ar Drezdene, vietą autovežyje logistikos kompanijoje galite gauti už kainą, kuri prasideda nuo 300 eurų. Kuo toliau nuo Lietuvos ar vežėjo suplanuoto maršruto yra nusižiūrėtas automobilis, tuo didesnės bus pervežimo išlaidos.

Automobiliui registruoti Lietuvoje reikalingas užsienyje išduotas dokumentas, patvirtinantis nuosavybės teisę, arba pirkimo sutartis (Vokietijoje ji vadinama „Kaufvertrag“), kurios pagrindu transporto priemonė vėliau registruojama Saugaus eismo automobilių keliuose direkcijoje.

Pirkimas Vokietijoje per tarpininką

Jei nemokate vokiečių kalbos ir nepasitikite ar neturite laiko patys atlikti visą procedūrą, šiuo atveju labai įprasta pasitelkti tarpininką, kuris vietoj kliento susisiekia su pardavėju, sutvarko dokumentus ir atvežimą. Tuo užsiima tiek fiziniai asmenys, tiek įmonės. Lietuvoje yra tokių automobilių prekiautojų, kurių svetainėje, nukopijavus konkretaus skelbimo „Mobile.de“ arba „Autoscout24.de“ nuorodą, iškart parodoma, kiek kainuotų tokio automobilio pristatymas ir registravimas Lietuvoje. Būtent tokio „vieno paspaudimo“ sprendimo – nuo paspaudimo Vokietijos skelbimų portale iki automobilio raktelių ir registracijos pažymėjimo jūsų kišenėje – kaina daugeliu atvejų yra nuo 1000 eurų.

Nors tarpininko paslaugos gali būti brangesnės nei visa tai darant pačiam, patyrusio padėjėjo pagalba turi keletą privalumų. Svarbiausia yra tai, kad labiau patyręs Lietuvoje gyvenantis tarpininkas turi savo atstovų Vokietijoje, kurie patys nuvažiuoja apžiūrėti pirkėjo nusižiūrėtą automobilį, po to informuoja atstovą Lietuvoje, ar jis atitinka skelbime nurodytą informaciją ir nustatytus defektus, patikrinus automobilio kėbulą dažų storio matuokliu ir nešiojamuoju kompiuteriu prisijungus prie transporto priemonės elektroninės sistemos. Kiekvienas, susidomėjęs šio proceso užkulisiais, gali pažiūrėti „YouTube“ portale rusų kalba transliuojamą kanalą „Denis Rem“, kurį kuria Denisas, gyvenantis Vokietijoje ir pragyvenimui užsidirbantis pirkėjų ir tarpininkų prašymu važiuodamas apžiūrėti parduodamų automobilių.

Jei automobilio būklė atitinka skelbime nurodytą informaciją, pirkėjui nereikėtų tikėtis iš pardavėjo didelės nuolaidos. Jei Lietuvoje naudotų automobilių rinkoje įprasta nusiderėti maždaug 10 procentų prašomos kainos, Vokietijoje, kuri yra didžiausia automobilių rinka Europoje ir kur transporto priemonių pirkti atvyksta net iš tolimesnių kraštų nei Lietuva, nusiderėti porą šimtų eurų yra didelis pasiekimas.

Kitas svarbus pranašumas pasitelkti patyrusią tarpininkavimo įmonę – už Vokietijoje nusižiūrėtą automobilį sumokėti lizingu arba imti kreditą. Jei planuojate nusipirkti automobilį ir pats jį atsigabenti iš Vokietijos, turėsite iš karto sumokėti pardavėjui visą sumą, kad gautumėte nuosavybės pažymėjimą, kurio pagrindu automobilis bus registruojamas Lietuvoje. Tačiau jei reikiamos pinigų sumos neturite, su pardavėju už automobilio įsigijimą atsiskaitys tarpininkavimo įmonė, o jūs, kaip pirkėjas, savo finansinius įsipareigojimus su tarpininku galėsite išspręsti paimdamas paskolą arba pirkdamas lizingu.

„Parankiausias būdas įsigyti naudotą automobilį – paimti paskolą nuo 1 000 iki 25 000 eurų, – komentuoja „Altero.lt“ paskolų palyginimo platformos vadovė Justina. – Imant paskolą automobiliui, nebūtinas KASKO draudimas, nesvarbu, koks yra automobilio amžius, be to, automobilis gali būti registruojamas kliento, o ne skolintojo vardu, kaip tai yra automobilio lizingo atveju.

Jei perkant automobilis nėra registruojamas Lietuvoje fizinio ar juridinio asmens vardu, nėra galimybės įforminti automobilio lizingo, tačiau galima paimti vartojimo paskolą, pinigus gaunant į savo sąskaitą iki norimo automobilio pirkimo momento. Taip suteikiama galimybė automobilį įsigyti norimą automobilį ne Lietuvos rinkoje.

Paskolos sutartyje svarbu atkreipti dėmesį į automobilio registracijos pažymėjimo pateikimo terminą, nes, nesilaikant šio termino, gali būti padidinta metinė palūkanų norma. Kitas svarbus aspektas – paskolos davėjo automobilio paskolos komisinis mokestis už registraciją ir apmokėjimo tvarka – komisinis mokestis už registraciją gali būti įskaitytas kaip mėnesio įmoka arba išskaičiuotas iš prašomos paskolos sumos, todėl išduodant paskolą gali susidaryti tokia situacija, kad į savo sąskaitą gausite mažesnę sumą nei prašėte, todėl perkant nepakaks pinigų ir sandoris gali neįvykti. Verta palyginti ir išsiaiškinti visus niuansus prieš gaunant sutartį pasirašyti.“

Registruojant iš užsienio atvežtą automobilį Lietuvoje, muito mokesčio mokėti nereikia, jei transporto priemonė buvo įsigyta Europos Sąjungoje (pavyzdžiui, jau minėtoje Vokietijoje). Jei naudotą transporto priemonę perkate iš automobilių pardavėjo, kuris yra juridinis asmuo, pridėtinės vertės mokestis (PVM) gali būti mokamas arba ne – sąskaitoje faktūroje tai gali būti nurodyta atskirai. PVM mokėjimas priklauso nuo to, kaip automobilių pardavėjas pasirenka apskaičiuoti PVM. Tačiau jei perkate naudotą automobilį Vokietijoje kaip fizinis asmuo iš kito fizinio asmens, sandoris neapmokestinamas PVM.

Transporto priemonės turi būti įregistruotos per penkias dienas nuo jų įvežimo į Lietuvą. Lietuvoje už pirmąkart registruojamą transporto priemonę reikia sumokėti apie 50 eurų, taip pat automobilio eksploatavimo mokestį, atsižvelgiant į jo amžių, svorį, galią ir kt. parametrus.

Kokį remontą galima atlikti turint 3, 10 ir 15 tūkst. eurų biudžetą?

Dėl kokių priežasčių mes dažniausiai skolinamės? Remiantis kredito palyginimo platformos „Altero“ duomenimis, būsto remontas yra trejetuke, po kurio eina automobilių pirkimo ir paskolų refinansavimo išlaidos.

Lietuviai nori skolintis daugiau: auga refinansavimo rinka

Išmokę karantino pamokas, lietuviai suskubo refinansuoti turimas paskolas.

Dirbk nuotoliniu būdu!

Viena sparčiausiai auganti Latvijoje ir Lietuvoje „FinTech“ įmonė, kurios komanda turi didelę patirtį bankininkystės, finansų ir IT srityse. "Altero" - finansinių paslaugų palyginimo platforma savo veiklą pradėjo 2016 metų birželio mėnesį ir nuo to laiko paskolų pasiūlymus jau palygino daugiau nei 100 000 Altero klientų.

Išaugo refinansavimo ir kreditų sujungimų paklausa

Lietuvoje nuo antrosios kovo pusės kreditų sujungimo ir refinansavimo paklausa išaugo 153%, o Latvijoje - 94%, palyginus su šių metų kovo pradžia, remiantis finansinių paslaugų palyginimo platformos Altero.lt duomenimis.